zondag 7 november 2010

Templo Expiatorio de la Sagrada Familia versus Thialf




Kort genoemd, Sagrada Familia, ofwel, de heilige familie. De paus was hoog bezoek dit weekend. Hij wijde de katholieke kerk, met al zijn mooie pracht in. Volgens mij is het dé mooiste kerk van de wereld, en nooit klaar met de bouw ervan. Nog nooit heb ik hem in real life gezien. Dat bezoekje staat hoog op mijn verlanglijstje. Mijn pap's en mam's zijn afgelopen mei geweest, en de foto's en verhalen waren echt héél indrukwekkend.




Ook in het nieuws, dit weekend, was die andere kathedraal in heerenveen. Thialf, de overstap van de één naar de ander is misschien wat vergezocht, een wereld van verschil, maar Thialf was in het nieuws, omdat hij verbouwd moet worden, hij voldoet niet meer aan de eisen waar een WK waardige ijsbaan deze dagen aan moet kunnen tippen.




De paus was op bezoek in Barcalona, om ook stiekem te zorgen voor er meer geld om de verbouwing te kunnen bekostigen. Dus de vraag die bij mij naar boven kwam was, hoe kunnen we zorgen dat de kosten post in thialf gedekt kan worden. Welke BN'er moet langs komen zodat er meer geld in het la'tje komt?
Ik ben benieuw naar jullie mening...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze blog is niet helemaal uitzichzelf tot stand gekomen, Nynke, mijn vriendinnetje, die ik ken van de opleiding journalistiek. Sms'te mij 3 woorden die ik moest gaan gebruiken in een weblog verhaal. Al de hele week maak ik kladjes met die 3 woorden verwerkt in een stukje. Alleen nu ben ik tevreden. ze staan er in.. maar, welke 3 woorden zijn de geheime woorden die ik van nynke heb gekregen?? doe een gok, laat een reactie achter.


Nynke heeft van mij ook weer 3 terug gekregen. klik hier om haar blog te lezen.
Liefs, Jeanine.

9 opmerkingen:

  1. Volgens mij gebruik je Sagrada Familia , kathedraal en thialf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk paus, kathedraal en thialf...

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee, allebei niet goed!... probeer het rustig nog eens.. :D Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee, niet 1 van de 3, ik zal het vrijdag gaan vertellen.. dus tot die tijd daag ik iedereen uit!.. Doe jullie best!

    Liefs, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind serieus dat je het heel goed hebt gedaan met de ongelooflijk moeilijke woorden die ik je gaf.

    R-E-S-P-E-C-T

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik denk real life 'kerk en herenveen

    groetjes anke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bezoek, verlanglijstje en kosten...

    ??????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kosten zit in de buurt... bezoek en verlanglijstje zijn niet goed.. Sorry!!..

    Vrijdag vertel ik het!

    Liefs, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen